Rzeczekonomiczna Polska

Rzeczekonomiczna Polska

wtorek, 20 listopada 2012

Trendy w e-biznesie.

   Witam w drugim już poście na blogu konkursowym "Rzeczekonomiczna Polska"! Przypominam, że możecie prowadzić dyskusje w komentarzach. Temat tej notki to:
Trendy w e-biznesie – czyli na czym się zarabia i na czym będzie się zarabiać w Internecie? 
Jest mi trochę trudno, gdyż nie miałam jeszcze wykładu o tym, będę miała go miała jutro (dziś jest 18 listopada), a notkę muszę napisać do jutra właśnie.
   Pojęcie e-biznes - co to znaczy? Sama nazwa wskazuje: internetowy biznes. Ale o co chodzi? Sama jeszcze przed chwilą nie wiedziałam, ale to proste! E-biznes to działalność internetowa, np. aplikacja. Szybko się rozwija dzięki technologii internetowej. Jak pewnie wszyscy wiedzą, w Internecie wszystko łatwo się rozchodzi, dlatego jest to łatwy sposób do rozpowszechnienia biznesu.
   Kolejnym pojęciem dot. dzisiejszego tematu jest model biznesowy. Model biznesowy to plan, dzięki któremu firmy ustalają powiększenie zasobów oraz możliwości dotarcia do klientów celem pokazania oferty produktów lub usług i udowodnienia, że dana oferta jest lepsza, niż u konkurencji.

   Co z reklamami? Jak szybko i skutecznie rozpowszechnić swoją działalność wśród internautów? Wiele witryn WWW proponuje reklamy, np. Google:
 
Mając stronę na Facebooku ma się wgląd m.in. do odwiedzin strony i kliknięć "Lubię to!":
 
oraz możliwość zareklamowania się:
   A jak sprawdzić nasze wyniki? Oto sposób:
CTR (Click Through Rate) – termin używany w reklamie internetowej oznaczający stosunek między wyświetleniami reklamy, a liczbą kliknięć na tę reklamę. Mierzy się go w procentach. Im lepiej reklama jest ukierunkowana, tym przeważnie lepszy CTR osiąga. Bardzo niski CTR miewają zwłaszcza klasyczne bannery reklamowe, które użytkownicy Internetu nauczyli się ignorować. Z kolei wysokim CTR wyróżniają się nowoczesne formaty reklamowe systemy PPC.

Obliczanie CTR:
   Zapraszam do komentowania oraz głosowania (blog nr 6)! ;)


źródła: "Baza Wiedzy" (gimversity.pl -> BAZA WIEDZY -> Dla Młodzieży -> Otoczenie gospodarcze -> Trendy w e-biznesie -> Prezentacja "Modele e-biznesu", dr Michał Kucia, 15.11.2010 r., UE Katowice), wikipedia.pl (CTR), Google (Google Grafika oraz http://www.google.pl/intl/pl/ads/), "Reklamuj się" (Facebook, https://www.facebook.com/advertising/?campaign_id=264263327005748&placement=tad&extra_1=not-admgr-user&extra_2=AdvertisingMenu%3ACONTROL_2).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz