Codziennie również jeżdżąc do szkoły widzę, jak buduje się jakaś droga. Jeździ także mnóstwo ciężarówek z logo i telefonem danej firmy. Fakt, teraz przewóz firmom jest potrzebny, pewnie można dużo zarobić na kilkunastu ciężarówkach. Ale trzeba zwrócić uwagę na to, że im więcej takich firm, tym mniejsze zapotrzebowanie na nie. Skąd więc wziąć pomysł na biznes? Zasadniczo to proste! Po co myśleć o nowym przedsiębiorstwie, przecież jest już tyle firm. Im więcej nowych, tym więcej zbankrutowanych, jak już wcześniej wspomniałam, jest coraz mniejsze zapotrzebowanie na nie. To prosta logika. Wracając do nowego biznesu, opowiem wam o franczyzie [ang. franchising]. Korzysta się ze znaków firmowych, nazwy, reklam, czy produktów istniejącej już np. marki ubrań, jednocześnie prowadząc własny biznes. Nie trzeba szukać pracy w istniejącym lokalu, można otworzyć własny, gdzie samemu prawdopodobnie można będzie wybierać personel. W dużym skrócie opiszę zalety i wady zawarcia franczyzy:
- Zalety:
- pewni klienci;
- bezpieczeństwo - mała możliwość bankructwa;
- zapewnione szkolenia, reklamy, znaki firmowe i materiały promocyjne;
- brak problemów z prawem;
- większa szansa na sukces;
- tańsza inwestycja w bezpieczniejszy start; - Wady:
- opłaty dla franczyzodawcy;
- obowiązki, np. zaopatrywanie się u konkretnego dostawcy;
- zasady ustalone przez franczyzodawcę;
Myślę, że zachęciłam was do zagadnień ekonomii dotyczących franczyzy i własnego przedsiębiorstwa. Zapraszam do wyrażania waszych opinii na ten temat w komentarzach, dyskutowania z innymi internautami oraz czytania następnych notek!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz