Rzeczekonomiczna Polska

Rzeczekonomiczna Polska

wtorek, 20 listopada 2012

Trendy w e-biznesie.

   Witam w drugim już poÅ›cie na blogu konkursowym "Rzeczekonomiczna Polska"! Przypominam, że możecie prowadzić dyskusje w komentarzach. Temat tej notki to:
Trendy w e-biznesie – czyli na czym siÄ™ zarabia i na czym bÄ™dzie siÄ™ zarabiać w Internecie? 
Jest mi trochę trudno, gdyż nie miałam jeszcze wykładu o tym, będę miała go miała jutro (dziś jest 18 listopada), a notkę muszę napisać do jutra właśnie.
   PojÄ™cie e-biznes - co to znaczy? Sama nazwa wskazuje: internetowy biznes. Ale o co chodzi? Sama jeszcze przed chwilÄ… nie wiedziaÅ‚am, ale to proste! E-biznes to dziaÅ‚alność internetowa, np. aplikacja. Szybko siÄ™ rozwija dziÄ™ki technologii internetowej. Jak pewnie wszyscy wiedzÄ…, w Internecie wszystko Å‚atwo siÄ™ rozchodzi, dlatego jest to Å‚atwy sposób do rozpowszechnienia biznesu.
   Kolejnym pojÄ™ciem dot. dzisiejszego tematu jest model biznesowy. Model biznesowy to plan, dziÄ™ki któremu firmy ustalajÄ… powiÄ™kszenie zasobów oraz możliwoÅ›ci dotarcia do klientów celem pokazania oferty produktów lub usÅ‚ug i udowodnienia, że dana oferta jest lepsza, niż u konkurencji.

   Co z reklamami? Jak szybko i skutecznie rozpowszechnić swojÄ… dziaÅ‚alność wÅ›ród internautów? Wiele witryn WWW proponuje reklamy, np. Google:
 
Mając stronę na Facebooku ma się wgląd m.in. do odwiedzin strony i kliknięć "Lubię to!":
 
oraz możliwość zareklamowania się:
   A jak sprawdzić nasze wyniki? Oto sposób:
CTR (Click Through Rate) – termin używany w reklamie internetowej oznaczajÄ…cy stosunek miÄ™dzy wyÅ›wietleniami reklamy, a liczbÄ… kliknięć na tÄ™ reklamÄ™. Mierzy siÄ™ go w procentach. Im lepiej reklama jest ukierunkowana, tym przeważnie lepszy CTR osiÄ…ga. Bardzo niski CTR miewajÄ… zwÅ‚aszcza klasyczne bannery reklamowe, które użytkownicy Internetu nauczyli siÄ™ ignorować. Z kolei wysokim CTR wyróżniajÄ… siÄ™ nowoczesne formaty reklamowe systemy PPC.

Obliczanie CTR:
   Zapraszam do komentowania oraz gÅ‚osowania (blog nr 6)! ;)


źródła: "Baza Wiedzy" (gimversity.pl -> BAZA WIEDZY -> Dla Młodzieży -> Otoczenie gospodarcze -> Trendy w e-biznesie -> Prezentacja "Modele e-biznesu", dr Michał Kucia, 15.11.2010 r., UE Katowice), wikipedia.pl (CTR), Google (Google Grafika oraz http://www.google.pl/intl/pl/ads/), "Reklamuj się" (Facebook, https://www.facebook.com/advertising/?campaign_id=264263327005748&placement=tad&extra_1=not-admgr-user&extra_2=AdvertisingMenu%3ACONTROL_2).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz